Nieuwsbrief 11 2017-2018

  • Gemaakt op: 14-5-2018 00:00
  • |
  • Gewijzigd op:
  • |
  • Geplaatst door:  
  • |
  • Auteur:  
  • |
  • Fotograaf:  

Agenda
14 mei Muziekles van juf Angela
Va 15 mei Inschrijven kijken in de klas zie lijst bij de klas
16 mei Luizencontrole
18 mei Botteloef feest naar het Bimhuis
21 mei Vrij Pinksteren
22 mei Start thema 2 IPC
22 mei t/m 1 juni Kijken in de klas inschrijven via lijst bij de klas
24 mei Muziekles van juf Angela

Jarigen
29 april Ilias el Mzoudi
01 mei Zaynah Salhi
03 mei Emanuel Santiago
06 mei Alae Benayad
09 mei Leonella Morkous
15 mei Kadiatu Jabateh
16 mei Cengizhan Zorlu
17 mei Deshayra Burke
20 mei Dila Okay
21 mei Khaoula el Jaouhari
22 mei Dionnitcha Pinas + Nouhaila Ben Salem

Luizencontrole
In deze eerste week na de meivakantie vindt er luizencontrole plaats. Wilt u de kapsels van uw kind hierop afstemmen? Liever geen ingewikkelde vlechtjes en geen gel in de haren. 

Aanmelden voor streetdance
De kleuters kregen streetdance-les van juf Anne. Ze vonden het fantastisch. Er zijn nog plekken vrij voor deze naschoolse activiteit voor kleuters. U kunt uw zoon/dochter opgeven via deze website: https://sterrenmakers.nl/

IPC in de klassen
De komende weken werkt de gehele school met het tweede thema van het International Primary Curriculum (IPC). 

In groep 1 en 2 wordt er gewerkt aan het thema ‘Vervoersmiddelen’. Tijdens dit thema maken de kinderen kennis met allerlei soorten vervoersmiddelen. Iedere week staat er een ander vervoersmiddel centraal. In de ontdekplaats leren de kinderen bijvoorbeeld hoe de onderdelen van een auto eruit zien en welke namen ze hebben, wat een buschauffeur allemaal moet leren om een bus goed te kunnen besturen en wat er allemaal gebeurt als je verschillende dingen met de trein wilt vervoeren, zoals dieren en zand. 

In groep 3 en 4 werken ze met het thema ‘Vakantie’. Er wordt tijdens dit thema aandacht besteed aan leerdoelen binnen de vakken aardrijkskunde, geschiedenis, kunstzinnige vorming, ICT, mens en maatschappij en internationaal. Bij aardrijkskunde vertellen de kinderen over hun favoriete vakantieplek en onderzoeken waar op de wereld deze plekken liggen. Ze leren ook met welke vervoersmiddelen ze op de verschillende plekken kunnen komen en wat voor soort kleding ze moeten inpakken voor welke reis. 

In groep 5 en 6 wordt er gewerkt met het thema ‘Luchthavens’. Tijdens dit thema wordt er aandacht besteed aan leerdoelen binnen de vakken aardrijkskunde, kunstzinnige vorming, ICT, techniek, mens en maatschappij en internationaal. Bij aardrijkskunde leren de kinderen bijvoorbeeld hoe ze kaarten en plattegronden kunnen gebruiken, welke informatie handig is om te vermelden op kaarten en plattegronden en over kleuren en symbolen op kaarten en plattegronden. Daarna gaan ze zelf aan de slag met het maken van een plattegrond van een bekende plek.  

In groep 7 en 8 werken de kinderen met het thema ‘Nederland wordt Nederland’. Tijdens dit thema richten de groepen zich op leerdoelen binnen de vakken aardrijkskunde, geschiedenis en internationaal. Bij geschiedenis leren de kinderen met behulp van uiteenlopende bronnen zaken uit het verleden. Ze zullen een stamboom van Willem Alexander maken en leren wie er allemaal op de troon heeft gezeten in Nederland. Ook zullen ze het Nederlandse volkslied onderzoeken en een eigen volkslied schrijven dat niet alleen over het verleden, maar ook over het heden gaat. Ze onderzoeken daarnaast hoe de normen, waarden en gebruiken door de loop der tijd zijn veranderd. 





Foto's

Video's

Meer informatie